Forum ISJ Arad

Comunicarea cu institutiile de invatamant din judetul Arad
Acum este Vin Apr 19, 2024 10:43 am

Ora este UTC+03:00 Europe/Bucharest


ActivNET - Service IT ~ Realizare si Gazduire Pagini Web ~ Instalare/Configurare Servere ~ Publicitate Online ~ Achizitie Domenii Web


Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: PLATA CU ORA
MesajScris: Mar Aug 11, 2020 4:23 pm 
Neconectat

Membru din: Mie Apr 20, 2005 12:55 pm
Mesaje: 1459
Ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate pentru anul şcolar 2020-2021 cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora

Cadrul juridic
Metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2020-2021, aprobată prin OMEC nr. 5259/12.11.2019, cu modificările şi completările ulterioare (OMEC nr. 4302/21.05.2020), numită în continuare Metodologie:
Art. 4 alin. (1) lit. w), art. 10, art. 12 alin. (1-4, 10), art. 15 alin. (2), art. 20 alin. (6), art. 21 alin. (13), art. 94 – 96 din Metodologie.

Cine poate fi încadrat în sistem plata cu ora
- titularii unității de învățământ;
- titularii altor unități de învățământ;
- cadrele didactice metodiste;
- personalul didactic calificat angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată (suplinitorii calificați);
- specialiștii consacraţi în domeniul de specialitate al curriculei şcolare;
- personalul angajat în alte domenii de activitate;
- personalului didactic pensionat.

Personalul didactic de predare şi personalul didactic de instruire practică, care beneficiază de reducerea normei didactice, poate avea dreptul la remunerarea activităţii în regim de plată cu ora, doar după efectuarea normei complete, prevăzute la art. 262 alin. (3) lit. c), d) şi e) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.

Personalul didactic de predare, de conducere din unităţile/instituţiile de învăţământ preuniversitar, precum şi personalul de îndrumare şi control poate fi salarizat prin plata cu ora în condiţiile Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu respectarea Normelor metodologice aprobate prin OMEN nr. 4165/2018 cu modificările ulterioare şi a Normelor metodologice privind salarizarea prin plata cu ora pentru personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi control, precum şi pentru cadrele didactice metodiste din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe, aprobate prin OMEN nr. 4827/2018, cu modificările şi completările ulterioare.

Salarizarea în regim de plată cu ora pentru personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control se realizează numai pentru orele care depăşesc limita maximă de ore pentru obligaţia de predare, conform Normelor metodologice pentru stabilirea obligaţiei didactice de predare a personalului de conducere din inspectoratele şcolare, unităţile de învăţământ, unităţile conexe, precum şi a personalului de îndrumare şi control din inspectoratele şcolare şi a personalului didactic din casele corpului didactic, aprobate prin OMECTS nr. 4865/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Personalul de conducere din unităţile/instituţiile de învăţământ preuniversitar, precum şi personalul de îndrumare şi control poate fi încadrat, la cerere, în regim de plata cu ora pe posturile didactice/catedrele rămase neocupate, conform hotărârii consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

Încadrarea în regim de plată cu ora a personalului de conducere şi a personalului de îndrumare şi control din cadrul inspectoratelor şcolare se realizează cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

Numărul de ore/săptămână pe care pot fi încadrare în regim de plata cu ora cadrele didactice titulare care îndeplinesc funcţii de conducere în unităţi de învăţământ sau funcţii de conducere, îndrumare şi control în inspectoratele şcolare, conform prevederilor art. 3 alin. (10) din Normele metodologice privind întocmirea proiectului de încadrare, respectiv a planului de încadrare a personalului didactic de predare din unităţile de învăţământ preuniversitar şi încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar, aprobate prin ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4165/2018, cu modificările ulterioare, se stabileşte de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.

Profesorii titulari pe alte catedre, cu specializări în profilul tehnic, silvic, economic sau agricol, pot ocupa prin detaşare sau în regim de plata cu ora catedre de educaţie tehnologică, conform prezentei Metodologii.

În etapa de încadrare a personalului didactic de predare titular, cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar, care beneficiază de rezervarea postului didactic de predare/catedrei în baza prevederilor art. 255 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi încadrate, la cerere, în regim de plata cu ora pe posturile didactice/catedrele pe care sunt titulare, până la cel mult jumătate din numărul de ore pe săptămână dintr-o normă didactică de predare-învăţare-evaluare şi de instruire practică, conform planurilor-cadru de învăţământ, stabilită potrivit prevederilor art. 262 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

ORDINEA OCUPĂRII POSTURILOR/CATEDRELOR/ORELOR ÎN REGIM DE PLATĂ CU ORA

A. Încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic de predare titular în unitatea de învăţământ.
După încheierea contractelor individuale de muncă pe perioadă nedeterminată/determinată, cu personalul didactic calificat repartizat conform Metodologiei, directorul unităţii de învăţământ atribuie, prin decizie, posturile didactice/catedrele/orele rămase neocupate în regim de plata cu ora personalului didactic de predare titular în unitatea de învăţământ, la solicitarea, în scris, a acestuia.
a. Directorul comunică la inspectoratul şcolar, în perioada prevăzută în Calendar, situaţia încadrării în regim de plată cu ora a titularilor unităţii
b. Personalul didactic titular căruia i s-a atribuit ore în sistem de plata cu ora încheie contract individual de muncă în regim de plata cu ora cu directorul unităţii de învăţământ.

După atribuirea posturilor didactice/catedrelor/orelor rămase neocupate în regim de plată cu ora personalului didactic de predare titular în unitatea de învăţământ, directorii unităţilor de învăţământ în care mai rămân posturi didactice/catedre/ore neocupate acordă avizul pentru încadrarea în regim de plată cu ora, în baza prezentării unui curriculum vitae care să conţină elemente relevante cu privire la activitatea profesională, următoarelor categorii de personal:

B. personalul didactic de predare titular în altă unitate de învăţământ;
C. specialiştii consacraţi în domeniul de specialitate al curriculei şcolare;
D. personalul angajat în alte domenii de activitate;
E. personalul didactic pensionat.

Categoriile de personal, încadrate în regim de plată cu ora, trebuie să respecte condiţiile de studii, să dețină avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea posturilor didactice/ catedrelor rămase vacante/rezervate.

Notă:
Aceste categorii de candidaţi depun, conform Calendarului, un dosar întocmit conform cererii tip, la secretariatul unităţii de învăţământ în vederea obţinerii avizului precum şi la inspectoratul şcolar pentru introducerea datelor în aplicaţia informatică a MEC şi emiterea deciziei ISJ de repartizare pe post.

CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR:

28 august 2020.
Afişarea la ISJ Arad şi postarea pe pagina web, domeniul Resurse umane, a listei actualizate a posturilor didactice, catedrelor şi fracţiunilor de normă didactică neocupate.

28 și 31 august 2020.
2. Depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora, întocmite conform cererii – tip:
a. la unitățile de învățământ, în vederea susţinerii interviului şi obţinerii avizului;
b. la inspectoratul școlar pentru verificare şi introducerea datelor în sistemul informatic.
Notă:
La ISJ Arad înregistrează dosare în perioada prevăzută de Calendar: titularii altor unităţi, personalul asociat, personalul didactic pensionat, suplinitorii calificaţi încadraţi în alte unităţi.


1 septembrie 2020
Atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plată cu ora personalului didactic titular la nivelul unităților de învățământ, prin decizie a directorilor unităților de învățământ.

1 -2 septembrie 2020
Emiterea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic titular din alte unități de învățământ, personalului didactic asociat și personalului didactic pensionat, pe baza prezentării unui curriculum vitae care să conţină elemente relevante cu privire la activitatea profesională.
Directorul unităţii de învăţământ transmite situația titularii unităţii în regim de plata cu ora, prin decizia directorului, cât şi situaţia avizelor emise în vederea repartizării la nivelul ISJ a titularilor altor unităţi, a personalului asociat şi a personalului didactic pensionat.
Directorul transmite la inspectoratul școlar conform procedurii specifice de comunicare a posturilor (la Resurse umane), lista posturilor didactice complete și incomplete neocupate datorită neprezentării la post a candidaților repartizați în etapele anterioare precum şi alte posturi didactice care au devenit rezervate/vacante după ultima actualizare a listei.
Acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic angajat cu contract de muncă pe perioadă determinată în aceeaşi unitate de învăţământ (suplinitori calificaţi).

2-3 septembrie 2020
ŞEDINŢĂ DE REPARTIZARE:
a) repartizarea candidaților conform ordinii de prioritate prevăzută în art. 94 alin. (7) din Metodologie;
b) repartizarea candidaților conform ordinii de prioritate prevăzută în art. 96 alin. (3) din Metodologie.

2-4 septembrie 2020.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad emite şi comunică deciziile de repartizare în vederea încadrării în regim de plată cu ora.
Notă:
Pe baza deciziei ISJ de repartizare se încheie contractul individual de muncă în regim de plată cu ora cu directorul unităţii de învăţământ.

Angajarea personalului didactic de predare calificat pe posturi didactice/catedre, în regim de plata cu ora, se realizează pe durata cursurilor sau până la revenirea titularului la post/catedră în timpul anului şcolar, cu respectarea prevederilor Centralizatorului, a condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2) din Metodologie.


Fişiere ataşate:
COPERTA DOSAR plata cu ora.doc [26.5 KiB]
Descărcat de 866 ori
Cerere Plata cu ora.pdf [562.64 KiB]
Descărcat de 1042 ori
Sus
   
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC+03:00 Europe/Bucharest


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Translation/Traducere: phpBB România