Forum ISJ Arad

Comunicarea cu institutiile de invatamant din judetul Arad
Acum este Mar Sep 17, 2019 6:01 pm

Ora este UTC+03:00 Europe/Bucharest


ActivNET - Service IT ~ Realizare si Gazduire Pagini Web ~ Instalare/Configurare Servere ~ Publicitate Online ~ Achizitie Domenii Web


Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Dum Apr 14, 2019 1:41 pm 
Neconectat

Membru din: Mie Apr 20, 2005 12:55 pm
Mesaje: 1299
Această etapă de mobilitate a personalului didactic de predare se desfăşoară în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. i) şi art. 51 şi art. 52 din OMEN nr. 3886/11.04.2019 privind modificarea şi completarea Metodologiei – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019-2020, aprobată prin OMEN nr. 5460/12.11.2018, numită în continuare Metodologie, la termenele prevăzute la Pct. I, alin. 7 din Calendarul mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2019-2020, Anexa nr. 19 la Metodologie, modificat prin OMEN nr. 3866/11.04.2019, numit în continuare Calendar.

Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ poate hotărî modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului didactic sau a catedrei, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale şi condiţii specifice, conform prevederilor art. 51-52 din Metodologie:

A. Condiţii generale pe care trebuie să le îndeplinească un cadru didactic calificat pentru a beneficia de modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei:
 Candidatul, angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020 în unitatea de învăţământ, a promovat examenul naţional de definitivat;
 Candidatul a promovat un concurs naţional de titularizare cu nota/media de cel puţin 7.00;
 Postul solicitat este vacant începând cu data de 01.09.2019;
 Candidatul debutant este înscris şi promovează examenul naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ – sesiunea 2019;
 În cazul în care candidatul participă şi la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor, sesiunea 2019, trebuie să obţină minimum media 5.00 la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este încadrat în anul şcolar curent;
 La ultimul concurs de titularizare la care a participat, candidatul nu a obţinut notă sub 5.00 la proba scrisă în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e) în anul şcolar curent.

B. Condiţii specifice pe care trebuie să le îndeplinească un cadru didactic calificat pentru a beneficia de modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei:
 Postul didactic/catedra pe care este încadrat candidatul în anul şcolar curent nu a fost ocupat în etapele anterioare de mobilitate a personalului didactic;
 Postul didactic/catedra pe care este încadrat candidatul în anul şcolar curent este complet, constituit în una sau mai multe unităţi de învăţământ cu personalitate juridică în care solicitantul este angajat în anul şcolar curent;
 Candidatul respectă condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, conform Metodologiei;
 Candidatul deţine avizele şi atestatele necesare ocupării postului didactic/catedrei, conform Metodologiei;
 Candidatul a obţinut calificativul „Foarte bine” în ultimii 2 ani şcolar încheiaţi şi calificativul parţial „Foarte Bine” în anul şcolar în curs;
 Candidatul nu a fost sancţionat în ultimii 2 ani şcolar încheiaţi şi nici pe parcursul anului şcolar în curs;
 În cazul în care postul didactic/catedra necesită susţinerea unei probe practice, candidatul beneficiază de modificarea duratei contractului numai dacă a obţinut cel puţin nota 7,00 la proba practică, susţinută în cadrul oricărei etape de mobilitate a personalului didactic de predare;
 În cazul în care postul didactic/catedra necesită susţinerea unei probe orale pentru limba în care se face predarea, candidatul beneficiază de modificarea duratei contractului numai dacă a obţinut calificativul „Admis” la proba orală pentru limba în care se face predarea, susţinută în cadrul oricărei etape de mobilitate a personalului didactic de predare;
 Dacă un candidat calificat, încadrat în anul şcolar curent pe două sau mai multe discipline, solicită modificarea duratei contractului individual de muncă pe o astfel de catedră, trebuie să aibă studiile corespunzătoare fiecărei discipline, conform Centralizatorului şi ponderea cea mai mare de ore o are disciplina pentru care cadrul didactic a susţinut concursul (se admite pondere egală în cazul a două discipline).

C. Criterii de departajare în cazul în care, la nivelul unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, la o anumită specialitate, sunt mai multe cadre didactice care îndeplinesc toate condiţiile generale şi specifice şi solicită acelaşi post didactic sau aceeaşi catedră. Ordinea de prioritate este:
1. Domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra;
2. Domiciliul cel mai apropiat de unitatea de învăţământ;
3. Nota/media cea mai mare în baza căreia se realizează modificarea contractului individual de muncă;
4. Gradul didactic;
5. Nota/media cea mai mare obţinută la gradul didactic sau la examenul de definitivare în învăţământ;
6. Media de departajare cea mai mare, calculată conform Anexei nr. 15 la Metodologie;
7. Media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat în cazul absolvenţilor liceelor pedagogice.

D. Desfăşurarea etapei:
 Cadrele didactice depun la secretariatul unităţii de învăţământ la care sunt angajate în anul şcolar curent, în perioada prevăzută în Calendar, dosarele întocmite conform cerinţelor cererii tip;
 Candidatul încadrat în anul şcolar curent în două sau mai multe unităţi de învăţământ cu personalitate juridică trebuie să depună dosar la fiecare unitate de învăţământ în vederea obţinerii acordului de modificare a duratei contractului;
 Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ verifică îndeplinirea cumulativă a tuturor condiţiilor generale şi specifice;
 Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ realizează departajarea candidaţilor, dacă este cazul;
 Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ hotărăşte modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului didactic sau a catedrei;
 Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ comunică în scris cadrelor didactice solicitante acordul sau motivele refuzului privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului didactic sau a catedrei;
 Persoana nemulţumită de hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ se adresează printr-o cerere scrisă conducerii inspectoratului şcolar în termen de 24 de ore de la comunicarea hotărârii;
 După soluţionarea contestaţiilor directorul unităţii de învăţământ emite deciziile de modificare a duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului didactic sau a catedrei;
Notă:
În cazul candidaţilor debutanţi, înscrişi la examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2019, care nu promovează acest examen, directorul unităţii de învăţământ poate încheia cu aceştia un contract individual de muncă pe durata anului şcolar 2019-2020.

E. Calendar:
16 aprilie 2019
o Reactualizarea şi afişarea listei posturilor didactice/catedrelor;
16-19 aprilie 2019
o Depunerea şi înregistrarea dosarelor la secretariatul unităţii de învăţământ (dosarele întocmite cererii tip);
o Analiza cererilor în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ;
o Comunicarea în scris a acordului/refuzului motivat către candidaţi;
o Directorul transmite la inspectoratul şcolar, biroul Resurse umane, documentele solicitate
18-24 aprilie 2019
o Înregistrarea contestaţiilor la secretariatul inspectoratului şcolar;
24 aprilie 2019
o TERMEN FINAL: transmiterea la inspectoratul şcolar a listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acord/refuz motivat, a documentelor solicitate şi a machetei;
25 aprilie 2019
o Soluţionarea contestaţiilor în consiliul de administrație al ISJ Arad;
6-13 mai 2019
o Emiterea de către director şi comunicarea deciziilor privind modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului didactic sau a catedrei.


Fişiere ataşate:
COPERTA DOSAR.doc [27.5 KiB]
Descărcat de 220 ori
CERERE_TIP_ART-93-1_2019.pdf [391.93 KiB]
Descărcat de 255 ori
Sus
   
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC+03:00 Europe/Bucharest


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Translation/Traducere: phpBB România