Forum ISJ Arad

Comunicarea cu institutiile de invatamant din judetul Arad
Acum este Joi Noi 20, 2025 10:21 pm

Ora este UTC+02:00 Europe/Bucharest


ActivNET - Service IT ~ Realizare si Gazduire Pagini Web ~ Instalare/Configurare Servere ~ Publicitate Online ~ Achizitie Domenii Web


Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Mie Noi 19, 2025 8:16 pm 
Neconectat

Membru din: Mie Apr 20, 2005 1:11 pm
Mesaje: 374
Mesajul se adresează unităților școlare preselectate care sunt rugate să analizeze activitățile eligibile, criteriile de evaluare tehnica si financiara (Grila ETF atasata), formularul cererii de finantare si toate celelalte anexe si prevederi, și sa formuleze comentarii/observații până vineri 21.11.2025.

Conform ghidului publicat pentru IR 6.1AB:
„Valoarea minimă și maximă eligibilă a unui proiect
a) Valoare minimă eligibilă – 200.000 euro;
b) Valoare maximă eligibilă: 1.200.000 euro pentru reabilitări/modernizări;
2.000.000 euro pentru construcții noi/extinderi.

Activități eligibile:
A. Echipare/dotare cu active corporale și necorporale a infrastructurii de învățământ cu scopul creșterii standardelor educaționale și adaptarea la noile tehnologii moderne ca de exemplu echipamente și instrumente educaționale, digitale, mobilier specific, echipamente TIC, etc.

Atenție!Dotarea și echiparea se referă la toate spațiile din cadrul unității de învățământ, cu excepția celor detaliate la categoria C Măsuri conexe.

În cadrul activității de echipare/dotare sunt eligibile activele corporale care intră în categoria mijloacelor fixe și a obiectelor de inventar și sunt necesare implementării proiectului.
Activele necorporale pot cuprinde: programe informatice, licențe, software, brevete, dezvoltarea de platforme digitale în cadrul unității de învățământ, inclusiv biblioteci digitale, digitalizarea cursurilor, etc.

B. Lucrări de modernizare/reabilitare/extindere și/sau construcție a infrastructurii de învățământ, indiferent dacă se supun sau nu autorizării.

Atenție! Proiectele trebuie să includă măsuri de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități și alte cerințe educaționale speciale și să prevadă, unde este cazul, măsuri de implementare a conceptului de design universal, astfel încât investiția să poată fi utilizată de către toate persoanele, fără a fi nevoie de adaptări ulterioare sau de un design specializat, dacă este cazul, conform legislației naționale în vigoare.

C. Măsuri conexe în limita a 15% din valoarea eligibilă a investiției, precum:

Amenajare spații verzi pe același amplasament cadastral al investiției, alei, mobilier urban din materiale prietenoase cu mediul: bănci, coșuri de gunoi, suport parcare biciclete etc;
Sisteme inteligente de supraveghere video a spațiilor amenajate prin proiect;
Sisteme de iluminat exterior în curtea școlii și/sau pe amplasamentul investiției etc.
Locuri de parcare aferente unității de învățământ;

Atenție!Parcările trebuie să fie destinate exclusiv unității de învățământ - utilizate de către personalul unității de învățământ sau părinții copiilor care studiază în cadrul unității de învățământ.

D. Implementarea de activități de creștere a calității și de accesibilitate la educație pentru combaterea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a sistemului de educație, prevenirea și combaterea segregării, de tipul Fondului Social European Plus (FSE+), activitate obligatorie, în limita a 10% din valoarea eligibilă a proiectului. Activitățile eligibile pot fi de tipul/categoria:

Realizarea de activități de informare, conștientizare, asistență parentală, consiliere pentru părinți privind beneficiile:
o dezvoltării competențelor parentale,
o respectării drepturilor copilului,
o prevenirii formelor de violență în familie,
o promovării modelului parentalității pozitive pentru a încuraja comportamentele parentale bazate pe interesul superior al copilului, asigurând un mediu sigur, antrenant și favorabil pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor.
o implicării directe a părinților în scăderea absenteismului școlar, fapt ce va avea ca finalitate o creștere a participării și, implicit, o scădere semnificativă a analfabetismului funcțional,
o stilurilor parentale bazate pe o abordare proactivă, deschidere față de nevoile copilului și pe cerințe pozitive vor avea un efect benefic asupra dezvoltării inteligenței emoționale la copii.
o participării la programe de activități cu teme socio-medicale, orientate spre sprijinirea și informarea părinților
o organizării de grupuri de suport, care vizează și împărtășirea de experiențe care vor permite părinților să-și compare experiențele educative personale și să se susțină reciproc.

Măsuri de sprijin sub formă de vouchere pentru copiii de vârstă preșcolară/școlară aparținând grupurilor vulnerabile, inclusiv copiii cu CES etc. pentru:
i. ședințe de terapie cu personal specializat în logopedie, kinetoterapie, psihologie, autism si alte specializări etc.;
ii. participare în excursii, tabere tematice.

Alte măsuri de combatere a segregării în unitatea de învățământ[1] și comunitatea locală precum:
o Activități de tipul programului școală după școală;
o Activități de tipul programului masa sănătoasă, masa caldă[2];
o Asigurarea accesului tuturor elevilor la aceleași spații educaționale (laboratoare, ateliere, săli de sport, cantină);
o Organizarea de activități educative comune (cluburi, proiecte tematice, etc) între elevi din clase sau medii diferite;
o Integrarea în activitățile didactice a resurselor educaționale care promovează incluziunea și respectul pentru diferențe;
o Programe remediale și de sprijin pentru elevii aflați în risc educațional (meditații, ore de recuperare, mentorat);
o Campanii de informare și sensibilizare a părinților cu privire la efectele segregării și beneficiile educației inclusive;
o Organizarea de mese rotunde și ateliere cu participarea reprezentanților comunității, părinților și ONG-urilor;
o Elaborarea și distribuirea de materiale educative despre egalitate de șanse, diversitate și nediscriminare;
o Organizarea de festivaluri interculturale, expoziții și evenimente care să valorifice diversitatea etnică și culturală a elevilor;
o Campanii tematice precum „Săptămâna diversității”, „Școala pentru toți”, „Ziua incluziunii sociale”;
o Activități de implicare civică în sprijinul copiilor din grupuri vulnerabile;
o Activități de implicare socială - participare/organizarea de evenimente cu scop de îmbunătățire a situației sociale a comunității de proximitate, organizarea de competiții/evenimente sportive adresate inclusiv comunității locale, etc.

Atenție! Un proiect trebuie să includă obligatoriu activități din categoria A și/sau B și D.

Activități de tipul Fondului Social European Plus (FSE+) vor fi finanțate în cadrul proiectului, fiind susținute în perioada de implementare a acestuia, inclusiv după finalizarea activităților aferente execuției lucrărilor la infrastructura/dotării infrastructurii obiect al proiectului pentru o perioadă maximă de 6 luni.

Solicitantul de finanțare va implementa în cadrul proiectului activități din minim două din categoriile de activități FSE+, menționate în GSF și care contribuie la evitarea și combaterea segregării, acolo unde este cazul, conform Planului de desegregare școlară și incluziune educațională de la nivelul unității de învățământ, care va fi anexă la cererea de finanțare.

Activitățile de tipul programului Școală după școală și Masă caldă/masă sănătoasă sunt obligatorii în cadrul proiectelor aferente unităților de învățământ din Anexa 31_Lista unităților de învățământ preselectate, în cazul în care nu beneficiază de aceste măsuri/activități prin alte tipuri de programe susținute la nivel național sau local la momentul depunerii cererii de finanțare, în limitele și în conformitate cu legislația aplicabilă în vigoare.

Astfel, în cazul în care în cadrul unității de învățământ nu există implementate programe de tipul Școală după școală și Masă caldă/masă sănătoasă, este obligatorie promovarea prin proiect a acestor două categorii de activități FSE+, în limitele și în conformitate cu legislația aplicabilă în vigoare.

Activitățile de tipul FSE+ trebuie să fie complementare și integrate cu restul investițiilor propuse spre finanțare și justificate prin raportare la nevoile solicitantului de finanțare.

Cheltuielile aferente activităților de tip FSE + sunt eligibile în limita a maxim 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului și sunt detaliate în Anexa 5_Lista cheltuielilor eligibile și neeligibile.

Activitățile de tip FSE+ se vor adresa elevilor/copiilor, părinților și cadrelor didactice din cadrul unității de învățământ – obiect al proiectului - care vor utiliza și infrastructura sprijinită de proiect în limita de flexibilitate.

Solicitantul de finanțare se va asigura de evitarea dublei finanțări pentru activitățile de tipul FSE+, propuse spre implementare, atât din punct de vedere al grupului țintă, cât și din punct de vedere al cheltuielilor solicitate.

Măsurile FSE+ propuse în proiect trebuie să conducă la evitarea și combaterea segregării.

În toate activitățile de tip FSE+ se vor respecta și aplica elementele de identitate vizuală obligatorii conform prevederilor capitolului 3.21 Informarea și vizibilitatea sprijinului din fonduri din GSF.

Beneficiarul va face dovada realizării activităților FSE+ prin documente justificative ca de exemplu: contracte de prestări servicii, facturi, ordine de plată și extrase de cont, rapoarte de activitate, liste de prezență, fișe de activitate, certificate de participare la activități de informare a părinților, documente aferente vouchere, documentare fotografică, proces verbal de selecție a copiilor eligibili aparținând grupurilor vulnerabile pentru vouchere, decizii de acordare a voucherelor pentru copii aparținând grupurilor vulnerabile și documente de plată aferente, proces verbal de recepție a materialelor didactice adaptate pentru utilizarea de către copii cu diferite tipuri de dizabilități, actele administrative de numire a salariaților pentru activitatea de tip FSE+ solicitată spre finanțare, contracte de muncă și acte adiționale aferente acestor salariați, extras REGES-ONLINE din care să rezulte înregistrarea contractelor și a actelor adiționale, fișele postului, din care să rezulte atribuțiile aferente activităților eligibile pentru care se solicită finanțare, fișele de pontaj lunare din care să rezulte nr. de ore totale lucrate în lună și nr. de ore lucrate pentru activitățile eligibile pentru care se solicită finanțare, rapoarte de activitate lunare, statele de plată separate pentru plata salariilor aferente activităților eligibile pentru care se solicită finanțare, ordine de plată separate aferente plății salariilor către salariații implicați în activitățile de tip FSE+ , ordinele de plată separate aferente plății contribuțiilor aferente salariilor pentru salariații implicați în activitățile de tip FSE+, extrase de cont din care să rezulte plata către salariați a sumelor și plata contribuțiilor, etc.

Este recomandat să se facă plăti separate aferente salariilor din proiect. În cazul în care plata se face cumulat pentru tot salariul, sunt necesare si statele de plata de unde rezultă salariul lunar total plătit către experții proprii sau cooptați implicați în activitățile de tip FSE+ si contribuțiile plătite către stat.

Se va transmite Planul de desegregare școlară și incluziune educațională de la nivelul unității de învățământ elaborat în conformitate cu legislația aplicabilă în vigoare, de către unitățile de învățământ care l-au elaborat, dupa caz, respectiv acolo unde unitatea de învățământ trebuie să aibă un astfel de plan în conformitate cu prevederile legale aplicabile.”

ADR Vest
Insp. șc. proiecte educaționale


Fişiere ataşate:
Anexa 3.1_Grila ETF_IR 6.1AB.docx [1.9 MiB]
Descărcat de 25 ori
Sus
   
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou  Răspunde la subiect  [ 1 mesaj ] 

Ora este UTC+02:00 Europe/Bucharest


Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

cron
Furnizat de phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Translation/Traducere: phpBB România